Hittade inte den modell du behöver?

Allmänna-villkor

1. Avtalets omfattning

1.1 Dessa villkor gäller för alla reparationstjänster som utförs av Fancy Phone på Storgatan 25, 58223 Linköping. Genom att lämna in en enhet till oss godkänner du dessa villkor.
1.2 Avtalet träder i kraft när du lämnar över din enhet till vår personal och fortsätter till dess att reparationen är slutförd och betalning erlagts.

2. Reservdelar

2.1 För iPhone och iPad erbjuder vi både originaldelar (via Apple) och högkvalitativa tredjepartsdelar. Valet av del avgörs i samråd med dig som kund.
2.2 För Android-enheter (Samsung, Huawei, Sony, Xiaomi, OnePlus m.fl.) använder vi enbart originaldelar som beställs från auktoriserade återförsäljare.

 

3. Garantier

3.1 Vi erbjuder garanti på utförda reparationer:

  • 3 till 6 månader på vanliga reparationer (beroende på typ av skada och reservdel)

  • 2 veckor för mikrolödningsarbeten

  • 1 vecka för reparationer av vattenskadade enheter
    3.2 Garantin omfattar endast de delar och arbeten som utförts av oss. Den gäller ej om:

  • Enheten får nya fysiska skador efter reparation

  • Våta, tappade eller manipulerade enheter (t.ex. jailbreak/root)

  • Reparation är utförd av tredje part efter Fancy Phone

  • Programvarurelaterade problem uppstår
    3.3 Om enheten har en trasig skärm vid inlämning och det inte går att testa alla funktioner, kan vi inte garantera att dessa fungerar efter reparation.

4. Ansvar och risk

4.1 Vi gör alltid före- och eftertester på enheten. Vid dolda skador som uppdagas under reparationen informeras du innan vidare åtgärder.
4.2 Vi ansvarar inte för dataförlust och rekommenderar att du gör en fullständig backup innan inlämning.

5. Vattentäta enheter

5.1 Vattentäta enheter som öppnas under reparation kan förlora sin vattentätning. Vi använder nya tätningar där det behövs, men kan inte garantera fortsatt vattentäthet.

6. Priser och betalning

6.1 Alla priser som anges är preliminära tills enheten har undersökts. Vid prisjustering kontaktar vi dig för godkännande.
6.2 Betalning sker med kort, Swish eller kontant. All betalning sker innan reparationen påbörjas eller vid avhämtning av färdig reparation.
6.3 För felsökning debiteras en grundavgift från 200 SEK. Denna avgift gäller även om kunden tackar nej till föreslagen reparation eller kostnadsförslag.
6.4 När en reservdel har beställts specifikt för kundens enhet, är det inte möjligt att avbryta beställningen. Om kunden väljer att ta tillbaka enheten innan reparationen är utförd, förbehåller vi oss rätten att debitera fullt reparationspris ändå.

7. Ej upphämtade enheter

7.1 Om du inte hämtar din enhet inom 30 dagar efter färdig reparation förbehåller vi oss rätten att ta över äganderätten och avyttra enheten för att täcka eventuella kostnader.

8. Avbeställning & Ångerrätt

8.1 Vi erbjuder inte ångerrätt för reparationer som utförs i butik, eftersom dessa utförs på plats och enligt dina uttryckliga instruktioner.
8.2 Vi erbjuder postreparationer om kunden uttryckligen önskar det. Kunden ansvarar för säker paketering och fraktkostnad, samt att kontakt tas med oss i förväg för att bekräfta hantering. Om du ingår avtalet på distans gäller 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, förutsatt att vi inte har påbörjat arbetet efter uttryckligt samtycke.
8.3 Vid felsökning eller inlämnad enhet som avbryts efter kostnadsförslag debiteras felsökningsavgift enligt punkt 6.3.

9. Enheter med iCloud-lås eller misstänkt ursprung

9.1 Vi köper inte enheter som är iCloud-låsta, hittade eller anmälda som förlorade/stulna. Sådana enheter tas inte emot för inköp eller reparation.
9.2 Vi förbehåller oss rätten att utan förvarning informera polisen om vi misstänker att enheten är stulen eller på annat sätt olaglig. Detta framgår även vid inlämning.